Rekrutacja
WYMAGANE DOKUMENTY
Proces rekrutacji nie jest łatwy, wymaga on wielu dokumentów i przestrzegania ścisłych zaleceń formalnych. Po złożeniu przeze mnie kompletu dokumentów i wstępnym ich zatwierdzeniu, zostanie wyznaczony termin egzaminu wstępnego. Gwarantuję, że odpowiednio Cię do niego przygotuję. Korzystając z moich usług, masz gwarancję dostania się na wymarzony kierunek.
Wszyscy kandydaci na studia medyczne muszą podejść do wewnętrznego egzaminu wstępnego z biologii, chemii oraz języka angielskiego (weterynaria – brak chemii), który jest organizowany przez uczelnię. Egzaminy wstępne organizowane są przez uczelnię co jakiś czas, od początku sierpnia, do końca października.
Na Ukrainie studiują obywatele ponad siedemdziesięciu krajów, a matura jest tylko w Polsce, nie ma co do niej konkretnych wymagań. Głównym warunkiem przyjęcia na studia medyczne na Ukrainie jest podejście do egzaminu wstępnego. W przypadku Tarnopola i Lwowa, jest wymagana matura z chemii i biologii, jeśli chodzi o nową maturę. Uczelnia w Ivano-Frankivsku bierze pod uwagę ogólny profil kandydata, nie ma tam tak restrykcyjnych wymagań i to właśnie tam należy aplikować w przypadku braku spełnienia wcześniej wspomnianych wymagań. Na uczelniach jest również możliwość aplikowania na podstawie starej matury lub wcześniej zdobytego wyższego wykształcenia, lecz to kwestia indywidualna i wymaga zawsze potwierdzenia.


UWAGA
Możesz rozpocząć przewód rekrutacyjny nie posiadając jeszcze matury, liczba miejsc jest ograniczona!

PIERWSZY ETAP
Proszę o przesłanie skanów niżej wymienionych dokumentów na adres e-mail: rekrutacja@medycyna-ukraina.pl:
– pierwsza strona paszportu,
– świadectwo maturalne,
– świadectwo ukończenia szkoły średniej,
– zgoda na przetwarzanie danych osobowych przez Uniwersytet.
Wyżej wymienione dokumenty należy przesłać razem z tłumaczeniami przysięgłymi na język ukraiński. Ze względu na obecną sytuację, wstępne tłumaczenia leżą po stronie kandydata. Po przyjeździe na Ukrainę, osobiście zlecamy tłumaczenia oraz odpisy notarialne, które składamy razem z oryginałami dokumentów na uczelni.

DRUGI ETAP
Po otrzymaniu od nas maila z informacją, że Twoje dokumenty zostały zatwierdzone przez uczelnię, należy przygotować resztę niezbędnych dokumentów oraz ich tłumaczenia.:
– akt urodzenia (skrócony lub pełny),
– apostille do matury (w przypadku Tarnopola oraz Lwowa wymagany jest też apostille do świadectwa ukończenia szkoły średniej)
– negatywny wynik badania HIV
– wyrobić 12 zwykłych zdjęć formatu 3,5 x 4,5 cm, 4 matowe zdjęcia formatu 3,5 x 4,5 cm oraz jedno zdjęcie na płycie CD,
– wypełniony formularz rekrutacyjny.
Zaproszenie wizowe oraz odpowiednie ubezpieczenie medyczne zostaną przewiezione przez nas bezpiecznie na teren Polski a następnie wysłane kurierem na adres korespondencyjny kandydata. Po otrzymaniu dokumentów, należy udać się do Konsulatu Ukrainy, w celu wyrobienia wizy studenckiej. Każdy kandydat otrzymuje do wydrukowania gotowy, wypełniony wniosek wizowy oraz zostaje umówiony na konkretną godzinę w konsulacie. Czas oczekiwania na wizę to 1-3 dni robocze. Po otrzymaniu wizy, przychodzi czas na egzamin wstępny. Każdy kandydat zostaje przez nas odebrany na miejscu oraz zameldowany w dobrze zlokalizowanym hotelu, blisko uczelni. Już przed egzaminem wstępnym dopełniamy wszystkich formalności na uczelni, cały proces zazwyczaj trwa do 2 dni. Ostatnim krokiem jest znalezienie mieszkania, agencje z którymi współpracujemy, czekają na nas na miejscu z bogatą ofertą mieszkań, przygotowaną specjalnie dla nas.
Organizacja roku akademickiego:

ZAPEWNIAM
- Przygotowanie do pozytywnego przejścia egzaminu wstępnego.
- Wyrobienie i odebranie zaproszenia wizowego oraz ubezpieczenia medycznego, które wysyłam na adres domowy kandydata.
- Przetłumaczenie wszystkich potrzebnych dokumentów.
- Opłacenie wszystkich opłat rekrutacyjnych.
- Załatwienie wszystkich niezbędnych formalności na uczelni.
- Pomoc podczas opłaty za czesne oraz przy przewalutowaniu.
- Podłączenie do sieci komórkowej.
- Dodanie do zamkniętej grupy studentów na facebooku.
- Podpisanie umowy z uczelnią.
- Pomoc przy wykonaniu meldunku oraz wyrobieniu „dokumentu osobistego” na tymczasowe zamieszkanie, Posvidki.
- Otrzymanie planu zajęć oraz danych do platformy Moodle.
- Pomoc przy zakwaterowaniu w dniu poprzedzającym egzamin wstępny.
- Pomoc w znalezieniu mieszkania, współpracuję ze sprawdzonymi agencjami, które gwarantują bezpieczeństwo.
- Zorganizowanie spotkania integracyjnego.
- Całoroczną opiekę nad studentem, jestem studentem Uniwersytetu w Ivano-Frankivsku, jako jeden z niewielu mogę zapewnić opiekę przez cały rok.